Forældrearbejdsdag

Mange skoler har tradition for at lave arbejdsdage hvor forældrene møder op på skolen og bidrager håndfast til vedligeholdelsesopgaver, nyindretning af legepladsen m.m.

Derved kan forældrekredsen ofte på en formiddag klare opgaver som det ville tage år at få kommunen til at finansiere og udføre.

Nogle skolebestyrelser er modstandere af sådanne løsninger. De henviser til at skolen er skattefinansieret, så alle i forvejen har betalt for deres børns skolegang, og at kommunen ikke skal kunne løbe an på at forældrene før eller senere vil møde op til en forældrearbejdsdag. Andre har den holdning at forældrearbejdsdagen under alle omstændigheder er en god ramme om et fælles projekt der involverer familierne i skolen.

2. januar 2019

22.06.21