Forældrestøtte til undervisningen

Forældrestøtte til undervisningen

Ingen kan bedre end læreren tilrettelægge og gennemføre et undervisningsforløb der tager højde for børnenes faglige og personlige udviklingsniveau og sigter på fagets kompetencemål

Men forældrene kan på forskellig måde bringe et pust fra livet i samfundet ind i skolen. De kan have lokale roller og viden, de kan demonstrere deres fag, eller de kan fortælle eller vise film om et emne, en rejse m.m. Nogle skoler opfordrer forældrene til at skrive sig på en forældrebank med et emne de kan optræde med. Det kan måske bruges i et af fagene eller til en temadag, eller skolen kan arrangere en dag hvor forældrene overtager undervisningen mens lærerne afholder et pædagogisk seminar. Der er også gode erfaringer med at tilrettelægge undervisningen, så forældrene inddrages via elevernes hjemmearbejde – se nærmere på www.foraeldresomressource.dk.

 

Senest opdateret den

20. maj 2015

af

fzb

Læs også

02.05.13
Fire ugers tabt undervisning er et alvorligt problem og timerne skal indhentes
En undersøgelse, som Skole og Forældre har foretaget blandt sine medlemmer, viser, at tre ud af fire forældre mener hovedparten eller alle tabte...
27.09.12
Det danske skolevæsen bryder den sociale arv
I Danmark er der knap 60 procents chance for at en ung mellem 20 og 34 år med ufaglærte forældre begynder på en videregående uddannelse, viser OECD-...