Konkurrencebetingelser

FOTOKONKURRENCE: HVAD SKAL HAVE EN HÅND PÅ JERES SKOLE?

Konkurrenceperiode: 24. februar - 21. marts 2014

Upload eller send dit billede, og deltag i konkurrencen om kr. 5.000 til dit barns klasse.

Hvad fortjener en hånd på din skole? Hvad synes du er vigtigt at prioritere for at gøre skolen endnu bedre?

Er det fx:

• skole/hjem-samarbejdet,
  • mere ro i klassen,
  • flere faglig udfordringer,
  • klare mål for undervisningen,
  • holddannelse,
  • legepladsen,
  • temadage,
  • madordning,
  • samarbejdet med den lokale forening eller
  • skolens trivselspolitik, der skal have en hånd?

Mulighederne er mange og skolebestyrelsen skal være med til at sætte rammer for skolens udvikling.

Tag et billede af dit forslag, og upload det på Skole og Forældres Facebookside med en kort beskrivelse – så er du med i konkurrencen om kr. 5.000 til dit barns klasse.

De eneste krav til dit billede er, at der skal være mindst én hånd på billedet – om hånden peger, vinker, giver tommelfingeren op eller noget helt fjerde, er op til dig – og at du skriver en kort tekst med det, du synes fortjener en hånd på skolen samt skolens navn og klasse.

Sådan deltager du i konkurrencen:

• Skriv hvad du synes fortjener en hånd på din skole.
  • Tag et billede af det. Husk, at der skal være mindst én hånd med på billedet.
  • Skriv også skolens navn, klasse.
  • Upload dit billede på Skole og Forældres Facebook-side.

Du kan uploade dit billede på Skole og Forældres Facebook-side i perioden den 24. februar-21. marts 2014. Herefter finder Skole og Forældre de billeder , som har fået flest likes.

De 4 billeder med flest likes, vinder hver kr. 5.000 til deres klasse.

SPØRGSMÅL OG SVAR

Hvem kan deltage i konkurrencen?
Alle forældre til elever i folkeskolen kan være med.

Må jeg uploade flere billeder?
Ja, du må gerne uploade flere billeder af det du synes fortjener en hånd. Og du må naturligvis også deltage med et eller flere billeder for hvert af dine børns klasser.

Må jeg tage billeder af hvad som helst?
Ja, så længe billedet viser dit forslag til, hvad der kan gøre skolen endnu bedre. De eneste krav til dit billede er, at der skal være mindst én hånd på billedet, at du skriver klasse, skolens navn og hvad der fortjener en hånd på skolen, når du uploader billedet.

Du må også gerne notere om du aktivt vil stille op til skolebestyrelsen eller om du stemmer ved valget.

Billederne må naturligvis gerne være kreative, konstruktive og/eller sjove.

Skole og Forældre forbeholder sig dog retten til at slette indslag, der er useriøse m.v..

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har en profil på Facebook?
Du behøver ikke en Facebook-profil for at deltage i konkurrencen. Du kan i stedet sende dit billede til post@skole-foraeldre.dk , så sørger landsforeningen Skole og Forældre for at uploade billedet på dine vegne.

Hvordan vinder man?
Billederne skal først og fremmest vise det, du synes fortjener en hånd, fordi det vil gøre skolen endnu bedre. De fire uploads på Facebook-siden, der har fået flest likes, vinder konkurrencen. Derfor er det også vigtigt, at du skriver skolens navn, og hvilken klasse dit billede repræsenterer.

Må klassen selv bestemme, hvad de bruger de kr. 5.000 til?
Ja, det bestemmer I fuldstændig selv. Skole og Forældre kontakter vinderne for nærmere aftale om hvordan pengene overføres.

Hvem står bag konkurrencen?
Det er landsforeningen Skole og Forældre, der står bag konkurrencen. Skole og Forældre varetager interesserne for de forældre, der har børn i folkeskolen. Læs mere på skole-foraeldre.dk

Hvor længe forløber konkurrencen?
Du kan uploade dit billede i perioden 24. februar-21. marts 2014. De 4 billeder med flest likes, vinder hver kr. 5.000 til deres klasse.

Kan den samme klasse vinde alle fire præmier?
Nej, en klasse kan maksimalt vinde én af præmierne på kr. 5.000.

Hvad er formålet med konkurrencen?
Formålet er at invitere forældre på folkeskoler i hele landet til at komme med deres forslag til, hvordan skolen kan blive bedre. Konkurrencen løber, samtidig med at der er skolebestyrelsesvalg på skolerne, og Skole og Forældre håber, at konkurrencens billeder kan hjælpe med at vise, hvorfor skolebestyrelsesarbejde er vigtigt, og give inspiration til, hvordan man kan gøre en god skole endnu bedre.

Skole og Forældre forbeholder sig retten til at bruge billederne
Deltager du i konkurrencen forbeholder Skole og Forældre sig retten til at bruge billedet i forbindelse med kampagne for skolebestyrelsesvalg samt skolebestyrelsernes arbejde.

12. februar 2019

25.03.15
Presse-kit: Kom i de lokale medier
Den lokale avis eller radiostation kan være et godt sted at gøre områdets forældre opmærksomme på skolebestyrelsesvalget.
25.03.15
Praktiske redskaber