Landsmøde vil have konkrete mål for dannelse i folkeskolen

Landsmøde vil have konkrete mål for dannelse i folkeskolen

Dannelse i folkeskolen var i fokus på Skole og Forældres landsmøde, hvor Rasmus Edelberg blev valgt til ny næstformand.

Skole og Forældre afholdt landsmøde den 21. november i Nyborg.

På landsmødet besluttede de delegerede et arbejdsprogram for 2016.
De delegerede vedtog hovedbestyrelsens forslag til arbejdsprogram og besluttede derudover at Skole og Forældre det kommende år også skal arbejde for, at der kommer specifikke læringsmål for dannelse i folkeskolen.

- Jeg er glad for at landsmødet har sat fokus på dannelse i folkeskolen. Folkeskolen i Danmark skal ikke drukne i nationale test. Vi skal sørge for, at dannelsen også spiller en vigtig rolle i folkeskolen, siger landsformand i Skole og Forældre, Mette With Hagensen.

Landsmødet valgte Rasmus Edelberg som ny næstformand. Han er forældrevalgt medlem af skolebestyrelsen på Ny Hollænderskolen på Frederiksberg og har i det sidste år været forretningsudvalgsmedlem i Skole og Forældre.

- Jeg vil arbejde for at gøre Skole og Forældres økonomi stærkere, så foreningen kan tale med endnu større vægt i fremtiden. Skole og Forældre har et kæmpe potentiale for at være folkeskoleforældrenes stemme på grund af al den viden, som foreningen kan bidrage med. Det potentiale skal udnyttes endnu bedre, end i dag, siger den nyvalgte næstformand, Rasmus Edelberg.

Rasmus Edelberg afløser Finn Juel Larsen, der de sidste tre år har været næstformand i Skole og Forældre.  Finn Juel Larsen genopstillede ikke, da hans børn har forladt folkeskolen. Til gengæld fortsætter Finn Juel Larsen som frivillig rådgiver i Forældrerådgivningen.

Yderligere kommentarer:

Mette With Hagensen, landsformand, Skole og Forældre, mobil 31 71 63 78

Rasmus Edelberg, næstformand, Skole og Forældre, mobil 23 27 05 38

Udgivet den

21. november 2015

af

sp

Læs også

16.06.14
Skolebestyrelsesvalg 2014 - afslutning
Den gode overlevering, værktøjskasse og håndbøger til de nye bestyrelser.
11.05.16
Positivt at måltal for inklusion droppes
En regeringsnedsat ekspertgruppe har netop offentliggjort et eftersyn af inklusion i folkeskolen. Konklusionen er blandt andet, at der skal være en...