Skolens arbejde med elevernes læring

Her kan skolebestyrelserne få hjælp til at lave et princip for skolens arbejde med elevens læring. Der er princip til inspiration og hjælpeskemaer til brug for det konkrete arbejde.

Princippet for skolens arbejde med elevernes læring støtter den bevægelse fra undervisning til målstyret læring, som er sat i gang af Folkeskolereformen.

Princippet sætter fokus på elementer som individuelle læringsmål, optimering af læring og inddragelse af eleverne i opstilling af mål for egen læring.

Princippet kan udformes på mange måder og skal passe til jeres skole og til jeres værdigrundlag. Samtidig skal princippet udformes, så det passer til den skolepolitik, der er i kommunen, og så det ligger indenfor lovgivningen.

Hjælp og inspiration til at lave et princip for skolens arbejde med elevernes læring

Værktøjskassen indeholder redskaber, der hjælper jer med at lave et effektfuldt princip for skolens arbejde med elevernes læring:

Skemaer, der hjælper jer igennem processen på en god måde:

8. oktober 2018

pe

23.02.23
Princip for meddelelsesbogen
Skole og Forældre har formuleret nedenstående princip for meddelelsesbogen til inspiration til skolebestyrelserne
27.01.23
Passer jeres skole til børnenes grundlæggende behov?
Børne- og skoleforsker Louise Klinge oplister seks grundlæggende behov, som skal opfyldes hos børnene, for at de kan få et godt skoleliv. Opfylder...