Søgeresultater

  1. Derfor er inklusion relevant

    Inklusion er ikke et nyt fænomen, selv om det indimellem kan virke sådan.

  2. Hvorfor skal skolebestyrelsen arbejde med inklusion?

    Skolebestyrelser kan beskæftige sig med alt, hvad der har med skolens virksomhed at gøre, og inklusion rammer lige ind i hjertet af skolens virksomhed.

  3. Hvad er vellykket inklusion?

    Som nævnt er inklusion ikke en fast defineret størrelse. Vellykket inklusion forudsætter flere ting.

  4. Hvad er status på jeres skole?

    Uanset om I er langt med inklusionsarbejdet eller først skal i gang nu, giver det altid værdi at skabe et overblik.

  5. Formuler eller reformuler principper

    Når I har overblikket, skal I i gang. Men hvordan? En skolebestyrelse har ikke fingre i den daglige ledelse eller undervisning, men udstikker rammer og retningslinjer for skolens virksomhed. Det sker konkret ved at formulere skolens værdigrundlag og principper.

  6. Få de andre forældre med i inklusionsarbejdet

    Principper alene skaber ikke inklusion på en skole, og det gør ledelse og personale heller ikke.

  7. Kom videre med arbejdet

    Inklusion er en ny praksis, der skal indarbejdes i skolens liv, og det kræver, at også I som skolebestyrelse arbejder med det kontinuerligt.

  8. Skolebestyrelsens arbejde med inklusion

    Inklusion er på alles læber, men mange er i tvivl om, hvad ordet egentlig dækker over i en dansk folkeskolevirkelighed, og ikke mindst hvordan skolebestyrelserne kan arbejde med inklusion i praksis. Hvor meget er lovbestemt? Hvad kan skolebestyrelsen gøre? Hvad skal skolebestyrelsen gøre? Og hvem...