Læs om Skole og Forældres vedtægter

Skole og Forældre er landsforening for forældre i folkeskolen.
Vi varetager interesserne for de forældre, der har børn i folkeskolen. Skolebestyrelserne er Skole og Forældres vigtigste fokusområde.

Læs vedtægterne

Skole og Forældres landsmøde i 2019 vedtog en vision og strategi for årene 2020-2023. Læs den her.

Vores arbejdsområder spænder fra rådgivning af skolebestyrelser, interessevaretagelse i forhold til regering, folketing og andre samarbejdspartnere, udgivelse af blade og håndbøger til skolebestyrelsesmedlemmer og forældre, samt rådgivning af forældre i Forældrerådgivningen.

Skole og Forældre deltager i en række råd og udvalg for at varetage folkeskoleforældrenes interesser. Se mere her.

Vi har ca. 7.000 medlemmer. Både skolebestyrelser og enkeltpersoner kan blive medlemmer.

Har du brug for inspiration i dit arbejde som skolebestyrelsesmedlem, kontaktforælder, forælder m.v., så se her:

Meld dig ind - bliv medlem af Skole og Forældre

Skolebørn - blad for skolebestyrelsesmedlemmer og forældre

Udgivelser - håndbøger, pjecer m.v.

18 marts 2024