Temaer

Landsmødets tema: Kvalitet i undervisningen - det er tilladt at have ambitioner!
I 9 miniseminarer sættes fokus på elementer i folkeskolereformen samt oplæg om inklusion

Tema om skolebestyrelsens implementering af folkeskolereformen
Skole og Forældres samlede vejledning til skolebestyrelserne om implementeringen af folkeskolereformen.

Trivsel på spil
Sæt trivslen på spil. Gode relationer og fælles forståelse er forudsætningen for et sundt undervisningsmiljø og social trivsel. Samtidig byder hverdagen i og omkring skolen uundgåeligt på situationer og konflikter, som udfordrer relationerne og trivslen.

Skolebestyrelsesvalget 2014
Materialer til skolebestyrelserne til brug for skolebestyrelsesvalget - eksempelvis plakater, bannere m.v. Også info om lovgivning o.l.

Fravær i skolen - sammen finder vi løsninger
Kampagne for at mindske elevfravær.

Skolebestyrelsens muligheder
Skolebestyrelsen står med et medansvar for at løfte alle elevers uddannelse og dannelse i grundskoleforløbet. Dette materiale er udarbejdet som et værktøj til skolebestyrelsen, der har sat fraværstemaet på dagsordenen.

Forældre som ressource
Projekt om forældre som ressource for deres børns læring

Forældre fremmer fællesskabet
Inklusion, faglighed og trivsel i folkeskolen. Hjemmeside med redskaber til at forstærke skolebestyrelsens arbejde med inklusion.

Greveprojektet
Udvikling af samarbejdet mellem skole og nydanske forældre

Sikker Trafik
Trafikpolitik for skolebestyrelser

For-di-projektet - Forældredialog i skolen
For-di-projektet er et skoleudviklingsprojekt, hvis mål er en udvikling af skole/hjem-samarbejdet med henblik på at forbedre tosprogede elevers læringsresultater.

Good inter-cultural dialogue in schools
EU-projekt med materiale til alle, der vil forbedre dialogen mellem skolen og etniske forældre - på engelsk

Det Kriminalpræventive Råd
Få materialer fra DKR til brug på forældremøder. Du kan rekvirere materialerne.

22 februar 2017

25.03.15
Presse-kit: Kom i de lokale medier
Den lokale avis eller radiostation kan være et godt sted at gøre områdets forældre opmærksomme på skolebestyrelsesvalget.
25.03.15
Praktiske redskaber